Elektronicznego Biura Obsługi Klienta Ronson Development
1. Postanowienia ogólne
1.1. Niniejszy regulamin (dalej: „Regulamin") określa zasady korzystania z Elektronicznego Biura Obsługi Klienta Ronson Development oraz oferowanych za jego pośrednictwem usług (dalej: „eBOK”).
1.2. Usługi elektroniczne oferuje i dostarcza Ronson Development Management spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie przy Al. Komisji Edukacji Narodowej 57, 02-797 Warszawa, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS: 0000023496, NIP: 5272263325, REGON: 016167236 (dalej: „Ronson”)
1.3. Ronson poprzez eBOK świadczy usługi drogą elektroniczną (dalej: „Usługi”) w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18.07.2002 (dalej: „uśude”), a Regulamin stanowi regulamin, o którym mowa w art. 8 ust. 1 uśude.
1.4. Regulamin jest dostępny podczas rejestracji Konta oraz w eBOK w zakładce „Mój Profil”.
1.5. Ronson dokłada wszelkich starań, aby korzystanie z eBOK było możliwe dla Klientów z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów urządzeń oraz typów połączeń internetowych. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie z eBOK to:
1.5.1. posiadanie systemu operacyjnego:
1.5.1.1. Windows w wersji co najmniej 10 i nowszej, lub
1.5.1.2. Android w wersji co najmniej 12 i nowszej,
1.5.1.3. iOS w wersji co najmniej 15.7 i nowszej,
1.5.2. używanie jednej z poniższych przeglądarek internetowych z włączoną obsługą JavaScript i Cookies:
1.5.2.1. Mozilla Firefox w wersji co najmniej 117.0.1 i nowszej,
1.5.2.2. Google Chrome w wersji co najmniej 117.0.5938.92 i nowszej,
1.5.2.3. Microsoft Edge w wersji co najmniej 117.0.2045.43 i nowszej,
1.5.3. używanie urządzenia:
1.5.3.1. Mobile o rozdzielczości co najmniej 340x640,
1.5.3.2. Desktop o rozdzielczości co najmniej 1366x768.
2. Definicje
2.1. „Formularz Kontaktowy” – elektroniczny formularz kontaktowy dostępny w eBOK w Zakładce „Kontakt”, umożliwiający Klientowi wysłanie wiadomości do wybranego działu Ronson;
2.2. „Dokumenty” – oznacza dokumenty związane z Umową, w szczególności dokumenty finansowe (faktury), protokoły, cesje oraz aneksy;
2.3. „E-mail” – adres poczty elektronicznej (e-mail) Klienta wskazany w Umowie;
2.4. „Grupa Ronson” – spółki powiązane kapitałowo z Ronson Development SE z siedzibą w Warszawie;
2.5. „Hasło” – oznacza ciąg znaków, ustalony przez Klienta podczas Rejestracji, umożliwiający w połączeniu z E-mailem dostęp do Konta. Hasło powinno zawierać co najmniej 8 znaków, w tym jedną wielką literę, jedną cyfrę i jeden znak specjalny. Zalecane jest, aby hasło było możliwie długie;
2.6. „Klient” – oznacza stronę Umowy zawartej ze spółką z Grupy Ronson;
2.7. „Konto” – oznacza usługę świadczoną drogą elektroniczną przez Ronson za pośrednictwem eBOK, polegającą na udostępnieniu Klientowi dostępu do funkcjonalności oraz zbioru zasobów w systemie teleinformatycznym, umożliwiająca korzystanie z eBOK;
2.8. „Logowanie” - oznacza proces uwierzytelniania Klienta, którego celem jest uzyskanie dostępu do eBOK, polegający na podaniu E-maila i Hasła;
2.9. „ Rejestracja ” – oznacza proces utworzenia Konta w eBOK na zasadach określonych w pkt 3. Regulaminu;
2.10. „RODO” – oznacza Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) ;
2.11. „Umowa” – oznacza zawartą między Klientem a spółką z Grupy Ronson umowę deweloperską lub przedwstępną;
2.12. „Zakładka” – oznacza wyznaczoną część eBOK, obejmujące określone funkcjonalności.
3. Postanowienia ogólne. Rejestracja Konta i Logowanie
3.1. Rejestracja Konta jest dobrowolna, jednak niezbędna w celu korzystania z Usług oferowanych w eBOK.
3.2. Rejestracja Konta odbywa się poprzez interakcję z linkiem rejestracyjnym, przesłanym przez Ronson na E-mail. Po kliknięciu w link rejestracyjny, Klient zostanie poproszony o ustanowienie Hasła oraz zaakceptowanie niezbędnych oświadczeń. W momencie prawidłowej Rejestracji dochodzi do zawarcia pomiędzy Klientem a Ronson umowy o świadczenie Usług.
3.3. W przypadku gdy stroną Umowy jest więcej niż jeden Klient, link rejestracyjny zostanie przesłany na E-maile wszystkich Klientów będących stroną Umowy. Każdy z Klientów będących stroną Umowy może dokonać Rejestracji na własne konto e-mail i mieć dostęp do własnego Konta (przypisanego do unikalnego adresu e-mail), na którym przedstawiane będę informacje dotyczące Umowy. W przypadku, w którym Klienci będący stroną Umowy podadzą ten sam adres e-mail, Ronson utworzy jedno Konto.
3.4. Klient uzyskuje dostęp do Konta poprzez Logowanie.
3.5. W przypadku, w którym Klient zapomniał hasła, może je samodzielnie zresetować podczas logowania. Do zresetowania hasła Ronson przekaże Klientowi link na E-maila.
4. Usunięcie Konta
4.1. Klient za pośrednictwem eBOK uprawniony jest w każdym momencie do dezaktywowania lub usunięcia Konta, kierując żądanie przez Formularz Kontaktowy.
4.2. W razie dezaktywacji lub usunięcia Konta, Klient traci dostęp do eBOK, a Ronson przestaje przetwarzać dane osobowe Klienta w celu świadczenia na jego rzecz Usług.
4.3. Usunięcie Konta może nastąpić również w przypadku skorzystania przez Klienta z prawa do ograniczenia przetwarzania jego danych osobowych na cele związane ze świadczeniem na jego rzecz usług drogą elektroniczną, ponieważ warunkiem korzystania z eBOK jest możliwość przetwarzania danych osobowych Klienta przez Ronson na cele związane ze świadczeniem Usług. Żądanie usunięcia Konta Klient może złożyć przez Formularz Kontaktowy. Skorzystanie przez Klienta z prawa do ograniczenia przetwarzania danych następuje w przypadkach określonych w Polityce Prywatności – zależnie od przypadku - ograniczenie przetwarzania danych osobowych w eBOK może spowodować usunięcie Konta lub niedostępność pełnej funkcjonalności eBOK.
4.4. Usunięcie lub dezaktywacja Konta dotyczyły wyłącznie wypowiedzenia umowy o świadczenie przez Ronson Usług oraz nie oznacza wypowiedzenia Umowy przez Klienta.
5. Zasady korzystania z eBOK
5.1. Korzystanie z eBOK przez Klienta nie wiąże się z pobieraniem przez Ronson opłat z tego tytułu.
5.2. Ronson jest uprawniony do zablokowania dostępu do Konta w wypadku stwierdzenia korzystania z niego przez osoby nieuprawnione, w sposób sprzeczny z Regulaminem, przepisami prawa lub dobrymi obyczajami.
5.3. W przypadku rozwiązania, wygaśnięcia lub zakończenia z jakiejkolwiek przyczyny Umowy, dostęp do eBOK oraz dostęp danych Umowy Klienta w eBOK zostanie niezwłocznie zablokowany.
5.4. Na E-mail mogą być przesyłane informacje wskazane wprost w Regulaminie, a także związane z kwestiami informacyjnymi, technicznymi czy obsługowymi eBOK.
5.5. Klient zobowiązany jest dołożyć wszelkich starań w celu zachowania poufności i nieudostępniania osobom trzecim danych umożliwiających zalogowanie do eBOK oraz kodów autoryzacyjnych otrzymanych od Ronson w celu skorzystania przez Klienta z eBOK. W razie zaistnienia okoliczności wskazujących na podejrzenie, iż dane te znalazły się w posiadaniu osoby nieuprawnionej, Klient ma obowiązek niezwłocznego zawiadomienia o tym fakcie Ronson.
5.6. Ronson jest uprawniony do zablokowania dostępu do Konta oraz Usług, w przypadku działania przez Klienta na szkodę Ronson lub innych Klientów, naruszenia przez Klienta przepisów prawa lub postanowień Regulaminu, a także, gdy zablokowanie dostępu do Usług jest uzasadnione względami bezpieczeństwa - w szczególności: przełamywaniem przez Klienta zabezpieczeń eBOK oraz inne działania hakerskie. Zablokowanie dostępu do Konta lub Usług z wymienionych przyczyn trwa przez okres niezbędny do rozwiązania kwestii stanowiącej podstawę zablokowania dostępu do Konta lub Usług. Ronson zawiadamia Klienta o zamiarze zablokowania dostępu do Usług drogą elektroniczną lub telefoniczną, kontaktując się z Klientem za pośrednictwem danych przypisanych do danego Konta.
5.7. Klient ponosi odpowiedzialność za skutki wynikłe z korzystania z dostępu do eBOK przez osoby niepowołane, które weszły w posiadanie E-maila Klienta i Hasła, jeśli Klient nie dochował należytej staranności lub ostrożności w zapewnieniu ich bezpieczeństwa.
5.8. Klient jest zobowiązany do bieżącej kontroli prawidłowości wykonania wprowadzonych w eBOK dyspozycji, a w razie stwierdzenia nieprawidłowości, do kontaktu z Ronson.
6. Funkcjonalności eBOK
6.1. Klient jest uprawniony do korzystania z funkcjonalności eBOK opisanych poniżej. Dokładny oraz rzeczywisty zakres funkcjonalności zależy w szczególności od rodzaju Umowy, stanu jej zaawansowania lub zakupionych produktów.
6.2. Ronson oferuje następujące funkcjonalności dla Klientów za pośrednictwem eBOK:
6.2.1. „Moje Mieszkanie” – Zakładka zawiera funkcjonalności oraz możliwość wglądu w Dokumenty związane z Umową, podzielone według następujących kategorii:
6.2.1.1. „Finanse” – Zakładka umożliwiająca sprawdzenia statusu płatności Klienta związanych z Umowa oraz wgląd w dokumenty finansowe związane z Umową, w tym m.in. faktury oraz wezwania do zapłaty;
6.2.1.2. „Rzuty Lokali” – Zakładka umożliwiająca wgląd w Dokumenty techniczne związane z Umową, w tymi m.in.: rzuty lokali, plany branżowe, karta branżowa lokalu, karta katalogowa lokalu, karta po obmiarze wykonawczym (geodezyjnym);
6.2.1.3. „Dokumenty” – Zakładka umożliwiająca wgląd w Dokumenty, w tym m.in.: pisma Ronson skierowane do Klienta, protokół nieodebrania lokalu, protokół odbioru, protokół usunięcia usterki, cesje, zasady wprowadzania zmian lokatorskich, aneksy, porozumienia;
6.2.1.4. „ Galeria ” – Zakładka umożliwiająca przegląd zdjęć danej inwestycji zgodnie z ich dostępnością;
6.2.1.5. „ Umów Spotkanie ” – Zakładka umożliwiająca wgląd w terminy spotkań związanych z danym mieszkaniem;
6.2.2. „Strefa Korzyści” – Zakładka zawiera oferty związane z programami lojalnościowymi partnerów Ronson, oferowanych i realizowanych bezpośrednio przez partnera na rzecz Klienta, bez udziału Ronson;
6.2.3. „Co dalej po zakupie?” – Zakładka zawiera poradniki oraz najczęściej zadawane pytania związane z sytuacją klientów po zakupie mieszkania od spółki z Grupy Ronson;
6.2.4. „Kontakt” – Zakładka umożliwia skorzystanie z Formularza Kontaktowego;
6.2.5. „Profil” – Zakładka zawiera funkcjonalności związane z Kontem w eBOK, w szczególności: informacje o Koncie oraz możliwość zmiany Hasła;
6.2.6. „Powiadomienia” – Zakładka zawiera skrzynkę odbiorczą wiadomości kierowanych przez Ronson do Klienta związanych z Umową, w szczególności: wszelkie zawiadomienia kierowane przez Ronson do Klienta, monity o zaległych płatnościach, zawiadomienia o kamieniach milowych związanych z przedmiotem Umowy, etapy ukończenia przedmiotu Umowy.
6.3. Ronson może kontaktować się z Klientami, którzy korzystają z eBOK, w sprawach związanych z funkcjonowaniem eBOK. Kontakt realizowany będzie za pośrednictwem telefonu, drogą elektroniczną, poprzez komunikaty w eBOK znajdujące się w Zakładce „Strefa Powiadomień”.
6.4. Ronson dokłada wszelkich starań, aby zapewnić prawidłowe i nieprzerwane funkcjonowanie eBOK w wymiarze 24 godzin na dobę, 7 dni w tygodniu. Z uwagi na złożony charakter systemu informatycznego eBOK, mogą wystąpić awarie i błędy techniczne spowodowane kłopotami ze sprzętem bądź oprogramowaniem, za które Ronson może nie ponosić odpowiedzialności. W każdym przypadku Ronson postara się w jak największym stopniu ograniczyć negatywne skutki zaistniałych problemów technicznych
6.5. Aby rozwijać eBOK oraz minimalizować ryzyko wystąpienia awarii, konieczne są okresowe przerwy techniczne, w czasie których w systemie informatycznym wprowadzane są odpowiednie zmiany. Ronson zapewni, aby przerwy techniczne były zaplanowane na godziny nocne, a o terminie i przewidywanej długości trwania przerwy Ronson poinformuje Klientów z wyprzedzeniem.
6.6. Ronson zadba o to, aby jakakolwiek przerwa w funkcjonowaniu eBOK nie wpływała na realizację Usług i zarządzania nim.
7. Odpowiedzialność
7.1. Ronson dołoży należytej staranności w celu zapewnienia poprawnego działania eBOK oraz należytego wykonania Usług, jak również w celu ochrony danych Klientów, zgodnie z niniejszym Regulaminem.
7.2. W pozostałym zakresie Ronson ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Usług zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
7.3. Ronson będzie powiadamiał Klienta za pośrednictwem E-maila o zmianach w Dokumentach zawartych w eBOK, w szczególności o umieszczeniu wiadomości dla Klienta w Zakładce „Strefa Powiadomień” oraz o zmianach statusu płatności i Dokumentach umieszonych w Zakładce „Finanse”.
7.4. Klient będzie powiadamiany przez Ronson za pośrednictwem E-mail Klienta o terminach związanych z realizacją Umowy, w szczególności o terminach płatności, odbiorów przedmiotu Umowy.
7.5. W przypadku rozbieżności pomiędzy Dokumentami lub informacji umieszonymi w eBOK z Umową, informacje wynikające z Umowy mają pierwszeństwo i są wiążące.
7.6. Braku dostępu do Dokumentów w eBOK w przypadku poprawnego Logowania nie oznacza usunięcia, blokady lub dezaktywacji Konta, a opóźnienia w umieszczeniu Dokumentów w eBOK nie oznaczają opóźnień w realizacji przedmiotu Umowy.
7.7. Reklamacja złożona na podstawie Regulaminu nie oznacza skorzystania z uprawnień z rękojmi lub gwarancji uregulowanych w przepisach prawa i Umowie.
7.8. Ronson nie ponosi odpowiedzialności za zakres usługi lub produkty oferowane przez partnerów w ramach Strefy Korzyści. Rola Ronson ogranicza się do wyświetlenia informacji oraz odnośników do materiałów partnerów.
7.9. Klient jest zobowiązany do powiadomienia Ronson za pośrednictwem Formularza Kontaktowego w przypadku:
7.9.1. wystąpienia sprzeczności między Dokumentami i informacjami umieszczonymi w eBOK z Umową lub informacjami przekazanymi Klientowi za pośrednictwem E-maila,
7.9.2. braku dostępu do Dokumentów w eBOK,
7.9.3. braku możliwości korzystania z funkcjonalności eBOK zawartych w Zakładkach.
8. Przetwarzanie Danych
8.1. Administratorem danych osobowych, w rozumieniu RODO, podanych w związku z korzystaniem z eBOK, jest Ronson.
8.2. Ronson przetwarzane dane osobowe:
8.2.1. w celu utworzenia Konta i udzielenia dostępu do eBOK oraz świadczenia usług za pośrednictwem eBOK – podstawą prawną jest wykonanie umowy oraz podjęcia działań przed jej zawarciem (art. 6. ust. 1 lit. b RODO)
8.2.2. w celu kontaktu w związku ze świadczonymi Usługami – na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Ronson ( art. 6. ust. 1 lit. f RODO)
8.2.3. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Ronson ( art. 6. ust. 1 lit. f RODO) polegających na:
8.2.3.1. zapewnieniu odpowiedniego działania eBOK,
8.2.3.2. zapewnieniu odpowiedniego poziomu świadczonych Usług,
8.2.3.3. zapewnieniu bezpieczeństwa eBOK,
8.2.3.4. marketingu produktów Ronson.
8.3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji ww. celów przetwarzania.
8.4. Klient może skorzystać wobec Ronson z następujących praw:
8.4.1. prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych i uzyskania informacji na temat ich przetwarzania, a w przypadku, gdyby były nieprawidłowe ma prawo do żądania ich sprostowania (zgodnie z art. 15 i 16 RODO),
8.4.2. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania jego danych w sytuacjach i na zasadach wskazanych w art. 18 RODO,
8.4.3. prawo do żądania usunięcia danych zgodnie z art. 17 RODO („prawo do bycia zapomnianym”),
8.4.4. prawo do przenoszenia danych zgodnie z art. 20 RODO,
8.4.5. prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją, w przypadku gdy dane są przetwarzane przez Ronson w ramach realizacji prawnie uzasadnionych interesów (zgodnie z art. 21 ust. 1 RODO).
8.5. Dane osobowe są przetwarzane przez okres niezbędny dla realizacji celów, w których są przetwarzane. W sytuacji gdy przetwarzanie danych osobowych będzie niezbędne w celach dowodowych na wypadek ewentualnych roszczeń, takie dane mogą zostać zachowane do czasu przedawnienia tych roszczeń lub prawomocnego zakończenia postępowania w danej sprawie.
8.6. Dane osobowe Klientów mogą być ujawnione upoważnionym podmiotom wspomagającym Ronson w realizacji wskazanych celów. W każdym przypadku udostępnienia danych Ronson będzie dbać o to, aby udostępniać jedynie minimum niezbędnych informacji.
8.7. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych przez Ronson znajduje się w Polityce Prywatności .
9. Reklamacje
9.1. Reklamacje oraz inne zgłoszenia dotyczące niepoprawnego funkcjonowania i dostępu do eBOK , Klient może zgłosić w szczególności poprzez:
9.1.1. pisemnie na adres Ronson;
9.1.2. za pośrednictwem Formularza Kontaktowego;
9.1.3. mailowo na adres reklamacje@ronson.pl
9.2. Sposoby złożenia reklamacji wskazane w poprzedzającym ustępie mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego sposobu.
9.3. Reklamacja powinna zawierać dane kontaktowe, opis stanu faktycznego oraz żądanie. Klient może zostać poproszony o podanie dodatkowych okoliczności lub dokumentów, jeżeli będą one niezbędne do rozpatrzenia reklamacji.
9.4. Ronson rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od dnia otrzymania prawidłowo złożonej reklamacji.
9.5. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie powiadomiony za pośrednictwem E-maila.
9.6. Ronson nie rozpatruje reklamacji odnośnie do usług lub produktów świadczonych przez partnerów w ramach Strefy Korzyści.
10. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji oraz dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur
10.1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji dotyczących niepoprawnego funkcjonowania Usługi i dostępu do eBOK oraz dochodzenia roszczeń, oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach, oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, oraz https://uokik.gov.pl/pomoc-dla-konsumentow .
10.2. Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
11. Warunki zawierania i wypowiadanie umów o świadczenie usług drogą elektroniczną
11.1. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną za pośrednictwem eBOK zostaje zawarta pomiędzy Ronson a Klientem z chwilą Rejestracji przez Klienta.
11.2. Klient może odstąpić od umowy świadczenia usługi drogą elektroniczną (w postaci dostępu do eBOK) bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w formie wskazanej w 9.1 Regulaminu w terminie 14 (czternastu) dni od dnia Rejestracji. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów o świadczenie innych Usług, jeżeli Ronson wykonał w pełni Usługę za wyraźną zgodą Klienta , który został poinformowany, że po spełnieniu świadczenia przez Ronson utraci prawo do odstąpienia od umowy.
11.3. Po upływie terminu wskazanego w poprzedzającym ustępie, Klient może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, bez wskazywania przyczyny, w formie wskazanej w 9.1 Regulaminu.
11.4. Wypowiedzenie umowy oznacza zakończenie możliwości korzystania z eBOK. W oświadczeniu o wypowiedzeniu należy wskazać dane umożliwiające identyfikację Klienta oraz Konta.
11.5. Ronson może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną z zachowaniem 14 dniowego terminu wypowiedzenia poprzez przesłanie Klientowi stosownego oświadczenia mailowo lub na adres pocztowy Klienta przypisany do Konta.
11.6. Wypowiedzenie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną skutkuje usunięciem Konta oraz uniemożliwieniem Klientowi dostępu do eBOK. Usunięcie Konta nie wpływa na uprawnienia Klienta do złożenia reklamacji.
11.7. Wypowiedzenie umowy w rozumieniu niniejszego pkt. Regulaminu oznacza wypowiedzenie umowy o świadczenie przez Ronson Usług oraz nie oznacza wypowiedzenia Umowy przez Klienta ani nie ma żadnego wpływu na prawa i obowiązki wynikające z Umowy.
12. Prawa własności intelektualnej
12.1. Prawa autorskie oraz prawa własności intelektualnej do eBOK jako całości oraz jej poszczególnych elementów, w tym treści, grafik, utworów, wzorów i znaków dostępnych w jego ramach należą do Ronson lub innych uprawnionych podmiotów trzecich, i objęte są ochroną przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Ochrona przyznana eBOK obejmuje wszystkie formy ich wyrażenia, niezależnie od tego, z jakiego urządzenia następuje do niej dostęp.
12.2. Klient uprawniony jest do korzystania z funkcjonalności eBOK wyłącznie w zakresie osobistego użytku i w zakresie niezbędnym do korzystania z funkcjonalności eBOK. Wykorzystanie w innym celu wymaga uprzedniej oraz pisemnej zgody Ronson.
12.3. Klient nie jest uprawniony do wykorzystywania znaków towarowych Ronson bez uprzedniej pisemnej zgody Ronson.
13. Postanowienia końcowe
13.1. Ronson zastrzega sobie możliwość zmiany niniejszego Regulaminu w dowolnym czasie, z ważnych powodów, takich jak np. zmiany w funkcjonalnościach czy zasadach działania eBOK. Zmiany wchodzą w życie w terminie określonym w komunikacie, nie wcześniej niż 14 dni od ich ogłoszenia. O zmianie Regulaminu Ronson poinformuje w eBOK lub za pośrednictwem E-maila Klienta. W przypadku braku akceptacji zmian, Klient jest uprawniony do wypowiedzenia umowy o korzystanie z eBOK.
13.2. Korzystanie z eBOK jest możliwe tylko dla Klientów, którzy zaakceptowali aktualną wersję Regulaminu.
13.3. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie, w szczególności przepisy kodeksu cywilnego.
13.4. Spory wynikające z korzystania z eBOK będą rozpatrywane w ramach jurysdykcji sądów polskich przez właściwy sąd powszechny dla pozwanego.